Duiken, Aquapark en nog veel meer.... - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu Duiken, Aquapark en nog veel meer.... - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu

Duiken, Aquapark en nog veel meer....

Door: Luke

Blijf op de hoogte en volg Luke

24 Juli 2009 | Koeweit, Koeweit

Hallo allemaal,

Ik heb al een aantal weken niks meer van me laten horen, dus het wordt weer eens tijd voor een berichtje vanuit Koeweit. Op de dag dat ik met het bericht begin (donderdag) is het hier in Koeweit een feestdag voor de mensen en dus hebben de meeste mensen vrij. Het aparte aan deze dag is dat de feestdag officieel op maandag is, maar omdat de Koeweiti graag een lang weekend willen, hebben ze gezegd dat de feestdag op donderdag is, zodat het een lang weekend voor ons wordt (donderdag, vrijdag en zaterdag). Op dit moment gaat iedereen in Nederland zo’n beetje op vakantie en begint het in Holland ook warmer te worden… Lynn is na een weekje met vriendinnen alweer met haar ouders op vakantie in Spanje, m’n vrienden gaan over een week naar Mallorca en zo zullen er nog veel meer mensen op vakantie zijn of gaan… De eerste weken was het voor mij ook vakantie hier en nog steeds heb ik wel het gevoel dat ik een beetje op vakantie ben, maar ik ben natuurlijk ook al gewend geraakt aan het leven hier en de tijd gaat erg snel. Nog minder dan vier weken en dan ben ik al weer thuis! Maar wat heb ik de afgelopen dagen allemaal gedaan?

De afgelopen weken heb ik alle zes de interviews afgerond en ik heb nu een veel beter beeld gekregen van Human Resource Management in Koeweit. De HRM is allemaal niet zo goed en niet zo goed georganiseerd als bij ons in Europa. Daarna ben ik begonnen met het schrijven van mijn bevindingen en ik moet zeggen dat dit aardig op schiet en dat ik volgende week bijna klaar zal zijn met mijn onderzoek. Ik wil het stuk over de bevindingen afmaken, de conclusie schrijven en de feedback van de bevindingen verbeteren. Ook heb ik een begin gemaakt met twee verslagen die door mij moeten worden gemaakt als reflectie op het verblijf hier in Koeweit. Zo moet ik schrijven hoe de cultuur hier was, wat me is opgevallen en wat er erg vreemd voor me was. Ik heb de komende weken dus nog wat te doen, maar ik loop goed op schema en heb alles onder controle :P

’s Avonds na mijn dagen op het kantoor heb ik natuurlijk ook veel gedaan en ook in de weekenden heb ik niet stil gezeten. Het absolute hoogtepunt was het duiken in de zee van Koeweit :D Maar hierover later meer!

Door de week hebben we een aantal dingen gedaan. Natuurlijk zijn we een aantal keren uit eten geweest in kiprestaurants, een Italiaans restaurant, een Marokkaans restaurant, een Thais restaurant, een Libanees restaurant enzovoort…(is hier stukken goedkoper dan in Nederland, voor een klein 10 euro heb je een voorgerecht, hoofdgerecht en een drankje :D), hebben we gespeeld op de wii, films gekeken, gevoetbald en een paar keer naar de sportschool geweest.

Om nog een beetje in beweging te blijven, om in conditie te blijven en niet vet te worden, ben ik hier ook nog aardig actief bezig met sporten. Elke woensdagavond voetbal ik buiten met het bedrijf Nokia-Siemens en we spelen een paar partijtjes. Dit is altijd een leuke avond met leuke potjes voetbal. Deze maand speel ik op maandag geen voetbal, omdat er veel mensen op vakantie zijn en daarom is er geen indoor-voetbal op maandagavond. Ook zijn Pop (Thaise jongen) en ik twee weken geleden begonnen bij de sportschool en dat heb ik geweten. Met mijn onderlichaam zit het allemaal wel goed, maar met mijn bovenlichaam (borst, armen, triceps, biceps etcetera) doe ik nooit wat en als je daar ineens mee gaat beginnen, dan krijg je enorm veel last van spierpijn. Dit heb ik ook ondervonden en het was soms al moeilijk om na het sporten mijn armen omhoog te doen om mijn haren te wassen… Naar de sportschool gaan we zo’n beetje 3x per week en dat bevalt me goed. Ook zal ik de laatste maand in Koeweit nog een beetje gaan tennissen, omdat een vrouw die bij de NLse ambassade werkt in een nieuw appartementencomplex gaat wonen. Zij heeft in het verleden een aantal tennislessen gehad en bij het appartementencomplex is een tennnisbaan en dus vroeg zij mij of ik zin had om een paar keer met haar te gaan tennissen. Dit lijkt me wel leuk en dus ga ik dit ook nog doen!

In het weekend van 10 en 11 juli zijn we met een groepje naar een mooi strand geweest en hebben we ook een film in de bioscoop gezien. De laatste dag van dat weekend hadden we ook nog een verjaardag van een van mijn vrienden hier in Koeweit. We besloten hem bij zijn huis te verrassen met een taart en cadeaus. Daarna zijn we met z’n allen naar een café geweest om de verjaardag te vieren.

Dan vorig weekend! Dit was een erg mooi en leuk weekend. Op vrijdag hebben we met 17 personen een boottrip gemaakt naar een eiland en bij het eiland kregen we de mogelijkheid om te snorkelen en te duiken. Samen met een fransman (Francois) heb ik besloten om te gaan duiken. Ik wilde dit altijd een keer doen en het leek me dan ook erg mooi. Het was een zogenoemde ‘discovery duik’, omdat ik geen licentie heb om te duiken. Je gaat normaal een paar meter diep, om te kijken of duiken iets voor jou is. Francois had zijn licentie al in Thailand gehaald, dus hij wist hoe hij moest duiken, maar ik had er niks geen verstand van. 5 minuten voor onze duik, kregen we alle instructies van onze instructeur. We kregen uitleg van alle onderdelen aan het duikpak en leerden alle tekens voor onderwater. Na de uitleg waren we klaar voor het onderwater avontuur. Eerst had ik nog een beetje problemen met het onderwater komen, maar dit ging vanzelf beter en het ging voor de rest erg goed. De instructeur hield ons goed in de gaten en we gingen steeds iets dieper. De instructeur kon zien dat het goed met ons ging en dat we geen angst hadden. We gingen langzamerhand steeds dieper en de maximale diepte die we hebben bereikt, was 10 meter. Onder water was het echt super, je hoort helemaal niks anders dan alleen je eigen adem en ziet mooie exotische vissen en mooi koraal. Het was echt een supermooie ervaring en ik ben dan ook blij dat ik dit heb gedaan! Na het duiken en het snorkelen zijn we nog naar een Libanees restaurant geweest om wat te eten.

En dan de volgend dag! Ik werd wakker met jeuk aan mijn linkerknie en kon zien dat er een knobbeltje op mijn knie zat. Ik herinnerde mij dat ik tijdens het duiken met mijn knie heel lichtelijk tegen koraal was aangestoten, het deed geen pijn en er was ook maar een heel klein schaafwondje, maar het bleek dus wel ontstoken te zijn. Dus ik heb besloten om naar een dokter te gaan voor de zekerheid, omdat ik het niet erger wil laten worden en ik zit natuurlijk in het buitenland en dan heb ik geen zin in problemen. Nadat ik met een vriend had gebeld en de verzekering had gebeld, ben ik met deze vriend naar de dokter geweest. De dokter heeft het wondje ontsmet, een bepaalde crème op mijn wondje gestreken en me voor 5 dagen antibiotica voorgeschreven. Ik had er gelukkig totaal geen last van en op het moment dat ik dit verhaal schrijf is het allemaal alweer over en zijn de medicijnen al op :P…

Die middag zijn we naar 2 museums geweest in Koeweit, maar dit was niet veel bijzonders en was dus ook een beetje saai. Een Koeweitse vrouw die met ons mee was naar het museum, nodigde ons daarna uit voor een Koeweits diner bij haar thuis. Wij besloten dit met 6 man te doen, omdat we nog nooit in een Koeweits huis waren geweest en we toch ook wel honger hadden. Zoals ik al een keer had gezegd, zijn de Koeweiti erg rijk. Dit viel ook meteen te zien aan het immense huis en de erg mooie en luxe woonkamer. Het was een erg groot oppervlak met een kleine jungle in het midden van het huis en erg mooi decoraties. Erg indrukwekkend dus! Nadat de 3 ‘housemates’ het diner hadden bereid, hebben we een heerlijk diner gehad.

De afgelopen week zijn we nog met een aantal mensen naar een ‘the livingroom’ geweest. Dit is een coffee shop aan de zee en hier hebben we twee mensen gedag gezegd die de volgende dag voor 10 dagen naar Oman gingen.

Woensdagavond hebben we gezamenlijk gedineerd in een restaurant en de volgende dag was ook een dag met veel fun!

We zijn op donderdag naar Aquapark geweest. Dit is een park in Koeweit met alleen maar watergames en een erg groot aantal glijbanen. Het was erg lachen en ik heb me goed vermaakt. Er waren 3 erg leuke en spectaculaire glijbanen bij en de rest was iets minder, maar nog steeds leuk. Een uur of 4 besloten we naar huis te gaan en rond 6 uur hadden we een poolparty met bbq bij iemand thuis! Het was een erg mooie plek, met een erg goed bbq en een erg mooi en lekker zwembad. Het was een leuke en chille avond.

Dan vandaag (vrijdag) de dag dat ik dit berichtje afrond. Ik heb eerst lekker uitgeslapen, ontbeten en dit berichtje afgetypt. Vanmiddag ga ik nog ff naar het strand om te zonnen, te zwemmen, te relaxen en om naar een muziekje te luisteren! Het is vandaag 47 graden, dus het zonnetje schijnt mooi :P

Zo, nu zijn jullie weer een beetje bijgelezen over mijn belevenissen hier in Koeweit. Ik heb nog een aantal dingen op mijn lijstje staan die ik nog wil doen, voordat ik terug naar Nederland ga. Deze dingen zijn: the House of Mirrors bezoeken (een huis dat alleen maar bestaat uit spiegels, het scientific center bezoeken (om een 3d film te kijken en het aquarium te bezoeken), de nieuwe ‘360 mall’ bekijken en hier een film op een supergroot scherm te bekijken en misschien nog een keer jetskiën.

De tijd gaat erg snel en voordat ik het weet ben ik alweer terug in Nederland. Iedereen die op vakantie gaat, veel plezier! Ik vermaak me hier nog steeds prima, tot snel allemaal! O ja, reacties zijn altijd welkom :p !

Ik heb ook nog een aantal foto’s bij het bericht geplaatst. Ik heb ook nog 3 foto’s met mijn duikuitrusting, maar deze foto’s zijn door een ander gemaakt en deze krijg ik binnenkort en komen dan op de site. Voor de rest een paar mooie fotootjes, dacht ik zow! Ciao!

De groeten Luke

  • 24 Juli 2009 - 15:43

    Merlin:

    hallo broertje,

    Dan toch maar even een reactie plaatsen voordat ik ga eten.

    Het blijft leuk om je verhalen te lezen terwijl we alles al uitgebreid van je gehoord hadden via skype dit levert veel; "oja" reacties op ;p

    Je vermaakt je daar uitstekend maar voor je het weet ben je weer thuis bij je lieve zusje en kunnen we weer lief zijn tegen elkaar en lekker ouderwets bekvechten ;p

    Succes met het maken van je verslagen en de afronding van alles (: en niet te vergeten wil ik je voor de laatste weekjes nog veel plezier wensen.

    kus

  • 24 Juli 2009 - 20:34

    Mama :

    Hoi luke

    Ik heb je verhaal gelezen heb er de tijd voor vrij gemaakt zo'n lang verhaal maar is wel de moeite waard om te lezen. Had alles al in het kort gehoord van je duik-avontuur nu nog beter te volgen met foto's erbij. wat een genieten, dan kun je er straks ook weer extra tegenaan.

    Ik wens je nog veel succes in koeweit.

    en succes met het afronden van je studie. Zet hem op.

    Groet mama

  • 25 Juli 2009 - 09:51

    Marcel:

    Hallo Luke.

    Dit is nog nooit gebeurd. Ik heb het al eerder gelezen dan Sabine.

  • 25 Juli 2009 - 21:39

    Sabine:

    ja, ja marcel was me net voor, druk, druk, druk met het huishouden.
    Moet ook af en toe gebeuren.

    Succes met de laatste loodjes, de afronding, en veel plezier nog, geniet nog maar effe want voor je het weet zit je weer in het altijd saaie Nederland/Beltrum/Ruurlo,

    een dikke kus van de kids en tot gauw....

  • 27 Juli 2009 - 21:38

    Minie:

    Hallo Luke
    Wat een belevenissen.
    Het duiken lijkt me ook wel gaaf.
    Heb je het tapijt afgekregen?
    Wij hebben hier ook mooi weer.
    Hopen dat het nog een tijdje zo blijft dat jij er ook nog van kan genieten als je weer thuis bent.
    Wij wensen je nog veel succes van uit Groenlo.
    De groeten van Stef Minie en Teun

  • 28 Juli 2009 - 20:38

    Patrick En Aniek:

    Hey Luke,

    Weer een leuk verhaal met leuke belevenissen.
    Volgens ons doe je daar alleen maar leuke dingen en wij hier maar werken.
    Ach jah hoort erbij.
    Je verhaal was weer zeer intressant maar wel lang :D..
    Hier is de kermis net weer voorbij dus nu lekker weer bijslapen.

    Heel veel plezier daar de laatste maand.

    Groetjes, Patrick en Aniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Luke

Actief sinds 14 April 2009
Verslag gelezen: 839
Totaal aantal bezoekers 30074

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 18 Augustus 2009

Stage en bacheloropdracht in Koeweit

Landen bezocht: