Paintball, Beach and fishing :D! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu Paintball, Beach and fishing :D! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu

Paintball, Beach and fishing :D!

Door: Luke

Blijf op de hoogte en volg Luke

28 Juni 2009 | Koeweit, Koeweit

Hallo allemaal,

Hartelijk welkom weer op mijn site. Ik hoop dat jullie de berichten van mij uit het Midden-Oosten een beetje met plezier lezen, want hier komt er weer eentje. Helaas heb ik nog geen goede inzending van de Arabische tekst ontvangen en dus nog geen koelkast kunnen weggeven :P De afgelopen 2 weken heb ik hier echt super genoten en erg veel mooie dingen gedaan. Het paintballen en het vissen op zee waren echt geweldige/leuke dingen om te doen. En het strand is natuurlijk ook altijd lekker :D....

Vrijdag:
Ik zal eerst beginnen bij het begin…. Het weekend twee weken geleden ben ik de vrijdag naar een strand geweest, maar dit was echt een drama. Het was eb and het water stond erg laag en er waren erg veel rotsen en stenen in het water, dus je kon amper in het water lopen. Ook werd het weer een beetje bewolkt toen we aankwamen, dus dit was niet zo’n mooie stranddag. In de avond zijn we met een aantal mensen uit eten geweest bij een Libanees restaurant en vervolgens zijn we met z’n allen wat wezen drinken.

Zaterdag:
Op zaterdag overdag heb ik niet erg veel gedaan. Ik heb op het internet met verschillende mensen gechat en ’s avonds was het oorlogje spelen :D. We zijn met 12 mensen wezen paintballen bij ons in de buurt. Het was een erg mooi veldje, alleen het was intensief en ook nog eens heel erg warm, dus vandaar was iedereen aan het zweten als varkens (kerel uit Jordanie zegt dit altijd: sweating like pigs :P). Het paintballen was erg leuk om te doen en je kon bovendien nog eens kiezen uit vier verschillende geweren. De keuzes waren: normaal geweer, sniper, M16 manual en een M16 automatic. Omdat de M16 op waren, heb ik gekozen voor de sniper om zo de mensen van een grote afstand blauwe plekken te bezorgen. Na het paintballen zijn we nog ff een broodje wezen eten bij de subway en wat wezen drinken in een coffeeshop.

Deze week op het kantoor had ik niet bijster veel te doen en dat is natuurlijk minder. We zijn bezig om wat interviews te regelen, maar dit heeft wat tijd nodig. Voor de rest heb ik de eerste 3 hoofdstukken van de in totaal 5 hoofdstukken zo goed als af. Afgelopen donderdagmorgen heb ik met mijn leraar gesproken over mijn onderzoek en hij zei dat het er goed uitzag en dat hij kon zien dat er ontwikkeling in zat, ook was hij erg te spreken over mijn gebruikte literatuur. Natuurlijk zijn er altijd wat verbeterpunten en hier wilde ik de komende dagen mee aan de slag gaan. Zo moet de schrijfstijl een beetje veranderd worden, een paragraaf aangepast worden en er moet meer 1 geheel van worden gemaakt. Dus kleine dingetjes die veranderd moeten worden. Ik hoop zo snel mogelijk de andere 3 interviews af te ronden, zodat ik kan beginnen met het schrijven van de bevindingen en de conclusie.

Door de week hebben we ook gezellige en leuke avonden gehad. Ik moet zeggen dat ik me hier geen moment verveel en elke dag wel wat te doen heb :D. Ik vind het erg leuk om bezig te zijn en ik ontmoet ook erg veel nieuwe mensen en dat is leuk. Ook heb ik hier niet het vaste patroon, zoals ik dat in Nederland gewend ben. Je hebt erg veel vrijheid en je kunt zelf bepalen wat je wanneer wilt doen en dat is wel fijn. Het leven is hier veel meer relaxt en de mensen doen alles op hun tijd. Het leven hier is niet zo ‘jachterig’ als in Nederland. Al met al het bevalt me hier erg goed en zo had ik het vooraf eigenlijk niet verwacht. Voor de mensen in Nederland die mij missen, ik mis jullie ook en het is al zo weer augustus en dan kom ik alweer terug naar het oosten van Holland.

Wat heb ik dan precies gedaan vorige week? Jullie denken natuurlijk dat die Luke een godsgruwelijk grote hersencapaciteit heeft, omdat hij precies weet wat hij een aantal dagen geleden nog heeft gedaan, maar een leraar adviseerde hem om elke dag dat hij in Koeweit is in een paar regels op te schrijven wat hij mee heeft gemaakt. Dus vandaar kan ik jullie kan vertellen wat ik allemaal heb meegemaakt.

Ik ben erg fanatiek geweest met sporten de afgelopen week en ik wil dat ook proberen vol te blijven houden, omdat dit goed voor mijn conditie en mijn body is, maar ook voor mijn knie. Over mijn body te spreken… Ik ben de afgelopen weekenden aardig wat in de zon geweest en daardoor heb ik al een mooi bruin kleurtje gekregen. Volgens mij verbrand je hier niet zo snel en ik ben al bruiner dan erg veel Nederlandse mensen aan het einde van de zomer:P. Dus dat gaat wel lekker :D…

Zondag:
Het weekend was over en ’s avonds stond de wedstrijd van Egypte tegen USA op het programma. Het was een teleurstellende avond, want na het goede spel van Egypte in de vorige twee wedstrijden, verloor het Egyptische nationale team kansloos met 3-0 tegen de USA. Voor de wedstrijd heb ik trouwens nog wat bijzonders gedaan. De Egyptische kerel, Majed, die me de laatste tijd naar het werk brengt en terug naar het hotel nodigde uit om met hem uit eten te gaan. Hij zei dat hij mij iets wilde laten proeven wat hij erg lekker vond en niet erg standaard is. Hij nam mij mee naar een Iraans restaurant en hier kreeg ik ‘Kewera’ voorgeschoteld. Het was een bord met 4 poten van een koe erop. Het was de onderste helft van de klauwen tot de enkel van de koe/kalf en ik had het gevoel dat ik in een aflevering van ‘Fear Factor’ zat en heb het toch geprobeerd om te eten. Het was niet lekker, maar heb het toch proberen te eten.

Maandag:
Aan het eind van mijn dag op het kantoor vroeg een medewerker of ik in een auto van hem wilde rijden, omdat hij twee auto’s bij het kantoor had staan… Het was erg mooi om weer eens in een auto te rijden, maar hier in Koeweit moet je wel zo donders goed kijken, want de auto’s zoeven links en rechts langs je heen en de ergste chauffeurs zijn de vrouwen. De meesten kunnen totaal niet rijden en zijn onder het rijden van de ene mall naar de andere mall ook nog eens aan het bellen. Daarbij komt ook nog eens dat ze erg agressief rijden totaal geen rekening houden met andere medeweggebruikers. Vrijdagavond had ik het zelfs nog aan de stok met een oudere vrouw gekleed in burka. Wij waren al een tijdje aan het wachten op een parkeerplek en zij stond met haar auto op twee parkeerplekken. In plaats van iets naar voren te rijden bleef ze gewoon eigenwijs staan en zodoende konden wij niet achter haar parkeren. Na een tijdje te hebben gewacht op haar, besloot ik het raam naar beneden te doen en met mijn hand op de auto te slaan en wat te zwaaien... Dit was niet zo’n slim plan, want de vrouw werd boos. De Koeweitse man die ons reed, zette zijn auto naast die van de vrouw om te horen wat ze te zeggen had. Toen trok ze ineens haar mond los en kwam er een kabaal uit…. Ze zei dat ze erg was geschrokken en dat het nergens op leek… Ik kon er niks van verstaan, omdat het in het Arabisch was, maar de Koeweitse man besloot zijn excuses aan te bieden voor het gedrag van mij…. Maar het goede van mijn actie was wel dat ze meteen daarna haar auto 3 meter vooruit zette, zodat ook wij onze parkeerplaats hadden gevonden :P….

Deze avond was er weer mijn vaste voetbalavond met Tahseen. Het voetballen ging deze avond erg goed en na afloop kreeg ik zelfs nog complimenten van sommige Arabische medespelers :D… Het voetbal liep ook lekker en ik zat in een team met spelers met allerlei verschillende kwaliteiten :P…

Dinsdag:
Na het werk heb ik even boodschappen gedaan en daarna weer actief geweest in de sportzaal van het hotel. Daarna zijn we met een aantal mensen naar het Scientific Center geweest om daar van het uitzicht en de omgeving aan de zee te genieten.

Woensdag:
Deze avond was een drukke avond, want eerst was er weer een partijtje voetbal gepland en daarna gingen we naar een ‘Douania’. Ik ging voetballen met Gertjan (Nederlander van de ambassade), Osama en Samer. Dit keer was het voetbal niet indoor, maar gewoon buiten. Het was nog steeds 37 graden dus het was erg warm om te voetballen. Maar het voetballen was erg leuk en ik heb me erg vermaakt. Daarna dus de ‘Douania’. Wat is dit precies vraagt u zich natuurlijk af? Nou dat is een kamer in een huis die van alle luxe is voorzien (flatscreen, playstation, butler enzovoort) en waar Koeweitse mannen elke avond bij elkaar komen. Deze mensen zijn vrienden vanaf hun jeugd en sinds hun 14de komen ze elke avond van 8 tot 11 bij elkaar in deze kamer om te praten, te kaarten, te spelen enzovoort. Het was leuk om eens te zien hoe het er in zo’n ‘Douania’ aan toe gaat en het was ook nog eens de eerste keer dat er buitenstaanders in de ‘Douania’ waren en dat er vrouwen in de ‘Douania’ waren.

Donderdag:
Omdat ik niet veel te doen had op het kantoor had ik besloten om deze dag vrij te nemen en te relaxen. Na te hebben uitgeslapen heb ik op skype gesproken met mijn leraar, Lynn (mis haar…. Dikke kus en knuffels :D…) en mijn moeder. ’s Avonds hadden we een afscheidsfeestje van de Amsterdamse jongen van de ambassade (Gertjan). Het is een aardige kerel en het is jammer dat hij weggaat, maar het afscheidsfeestje was erg gezellig. En het mooie eraan was dat er sinds lange tijd weer eens bier gedronken kon worden, omdat alleen bij ambassades in Koeweit alcohol legaal is…. Hier werd dus ook gretig gebruik van gemaakt en ik heb de nodige biertjes genuttigd. Ook heb ik hier kennis gemaakt met een Duitser genaamd Marius. Hij heeft mij uitgenodigd om op zaterdagmorgen te gaan vissen met hem en z’n vrienden. Dit leek me erg leuk en dus besloot ik om mee te gaan.

Vrijdag:
De dag na het afscheidsfeestje was het tijd voor een stranddag. Veel mensen die ook op het feestje waren, waren ook op de stranddag. We zijn naar een strand in het zuiden van Koeweit gegaan op zo’n 45 minuten rijden vanaf ons hotel. De grote reistijd was het waard, want het strand en de zee waren erg mooi. Ik heb hier in Koeweit nog niet zo’n helder water gezien en het was dus een erg mooie dag. Ook werden we door een aantal Koeweiti uitgenodigd om met drie man op een rubberboot achter een speedboot te gaan. Dit leek ons wel lachen en dus hebben we dit gedaan, maar dit hebben we geweten. Het was een erg snelle speedboot en de rit was erg heftig. We vlogen op en neer in de boot en aan het eind van de rit kwamen de Nederlandse jongen en ik erachter dat we een aantal brandwondjes/blaren hadden van het schuren van de huid tegen het rubber. Het is maar iets kleins en niets ernstigs, maar dit om aan te geven dat het echt verschrikkelijk hard ging.

’s Avonds alweer een feestje. Een Russische vrouw die ik een aantal keren heb ontmoet, ging samen met haar man in Hannover wonen en dus hadden van hun ook een afscheidsparty. Het was een gezellig feestje met veel muziek en dansen… Zelfs deze fantastische dansen heeft zijn moves nog even laten zien op de dansvloer :P…

Zaterdag:
Ring… Ring… Ring… Om kwart over 5 deze morgen ging de wekker om te vissen op zee. Om 6 uur vertrokken we met 6 mannen en 2 vrouwen vanuit de haven. Het was echt een superdag :D… Na een tijdje varen, waren we bij onze visstek uitgekomen en hier hebben we anderhalf uur gevist. De vangst was erg goed en na een tijdje had ik er al 3 te pakken. In totaal hebben we ongeveer 30 vissen gevangen en ik persoonlijk heb 2 haaitjes gevangen en 3 gewone vissen :D Natuurlijk hebben we niet alleen gevist, maar ook gezwommen, wezen jetskiën en hebben we een eiland bezocht. Dit eiland had Irak totaal verwoest tijdens de invasie en het was niet echt een interessant eiland. We hebben alleen de rand van het eiland en het strand bekeken. Na hier te hebben gerelaxt zijn we weer naar een andere visstek geweest om ook daar nog even te vissen. Uiteindelijk waren we rond half 3 ’s middags terug in de haven en het was een geslaagde visdag met gezellige mensen. Daarna heb ik een beetje geluierd en achter het internet gezeten. In de avond zijn we naar de ‘Al Kout’ mall geweest om even een beetje te eten en een heerlijk ijsje te eten.

En dan vandaag de dag dat ik dit verhaal schrijf… Ik heb een aantal mooie foto’s bijgevoegd van de strand- en de visdag. Het was een erg mooi weekend met erg warm weer. Afgelopen zaterdag was het 49 graden... Vanavond gaan we met de groep wat eten op het rooftop van ons hotel, omdat Gertjan weggaat en omdat een andere CSer weer terug naar Finland gaat.

De afgelopen dagen waren erg leuk en ik heb erg genoten. Vooral het huren van de boot en het vissen en chillen op de boot en de zee was geweldig. Zeker iets om vaker te doen. Vandaag nog even aan de slag met de feedback van de leraar en ik zal nog wat skypen met mensen uit Nederland….

Ik hoop dat jullie een beetje hebben genoten van mijn verhaaltje en mijn foto’s en zo weer helemaal op de hoogte zijn van mijn gebeurtenissen. Trouwens, leuke reacties zijn altijd goed :D!

Latur en de groeten,

Luke

  • 28 Juni 2009 - 07:24

    Sanne..:

    Hi Luke,
    zo te lezen gaat het nog steeds erg goed daar :)Ik heb je uitgebreide verhaal met plezier gelezen! Heerlijk he zo'n leventje zonder vast patroon ;) haha!
    Genietse en succes met je onderzoek!
    Groetjes uit Sydney,
    Sanne

  • 28 Juni 2009 - 11:09

    Minie:

    Hoi Luke,

    Niet zeeziek geweest?
    Ik ben een keer wezen vissen op zee en de helft was wel ziek van de mensen .
    Hebben jullie de vis nog op gegeten ? Of weer in zee geworpen.
    Verder wens ik je veel succes met alles en geniet er van nu het nog kan.

    Groetjes Minie en de rest van de familie

  • 29 Juni 2009 - 21:00

    Mama:

    ik heb je verhaal gelezen ,en je foto"s bekeken .heel interresant wat je daar allemaal beleefd en onderneemt. daar kun je bij thuiskomst nog lang over na praten.geniet nu nog maar nu kan het nog.want de tijd is zo voorbij voor je het weet ben je weer thuis.tot ziens

  • 01 Juli 2009 - 13:50

    Sabine:

    hoi luke,

    ik zag de laatste foto's en je lijkt nu net JORN met je lange krulhaar.

    Tip: gauw naar de kapper, zal Lynn en oma ook leuk vinden.

    Groeten uut Reurle en Lichtenvoorde

  • 01 Juli 2009 - 13:58

    Luke:

    Hallo!
    Ben maandagavond al geweest, dus loop er nu weer glad bij :P...
    Groeten!

  • 15 Juli 2009 - 11:01

    Gijs:

    Hee Luke,

    Dat ziet er goed uit zeg. Leuke foto's en mooie verhalen. Je hebt een mooie locatie uitgekozen om je bacheloropdracht te doen, hier in NL is't namelijk niet veel soeps :) groeten Gijs

  • 22 Juli 2009 - 08:52

    Annie Arink.:

    Hoi Luke.
    Ook even de tijd genomen om je verhaal te lezen. Wat ben je druk met alles. Lees tussen de regels door ook nog wel dat je met je opdracht bezig bent. Mooi man dat het je zo goed gaat en je zo geniet . Dat wordt straks terug in Ned. afkicken.

    Luke de groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Luke

Actief sinds 14 April 2009
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 30109

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 18 Augustus 2009

Stage en bacheloropdracht in Koeweit

Landen bezocht: