Jordanië :D ! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu Jordanië :D ! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu

Jordanië :D !

Door: Luke

Blijf op de hoogte en volg Luke

10 Augustus 2009 | Koeweit, Koeweit

Hallo allemaal,

Nog maar een weekje te gaan en ik ben weer terug in Nederland… Ik kijk er erg naar uit om weer terug naar Nederland te gaan en om iedereen weer terug te zien! Ben deze laatste week nog druk, want wil iedereen nog zien voordat ik vertrek, moet nog een paar dingen regelen, voetballen, souvenirs kopen, afscheidsfeestje, jetskiën enzovoort! Mijn onderzoek is zo goed als af en ik wacht dan ook op feedback van mijn leraar, zodat ik mijn opdracht kan verbeteren! De tijd is erg snel gegaan en ik heb de afgelopen dagen vakantie gehad! Ik ben voor 5 dagen naar Jordanië geweest en het was een super vakantie! Ik heb erg genoten en erg veel mooie dingen gezien! Ik wil het verhaal vandaag iets korter houden dan normaal, zodat meer mensen het zullen lezen en het geen urenwerk wordt :P Als compensatie heb ik veel foto’s bijgevoegd, om jullie een beter beeld te geven van mijn trip!

Allereerst, ik heb tijdens mijn verblijf in Koeweit twee kerels ontmoet die oorspronkelijk uit Jordanië kwamen en nu voor een tijdje in Koeweit leven. Ik heb hun verteld over mijn plannen om Jordanië te bezoeken en zij waren meteen enthousiast en wilden mij hun land wel laten zien! Dus ik heb tijdens mijn vakantie veel met hun opgetrokken, maar ook een aantal dingen alleen bezocht! Tijdens deze activiteiten heb ik ook weer nieuwe, leuke mensen ontmoet! Ik zal kort per dag vertellen wat ik heb gedaan en wat ik heb gezien!

Dinsdag 4 Augustus
Ik vertrok in de middag vanuit Koeweit naar Jordanië en de vlucht duurde 2 uur! Op het vliegveld werd ik opgepikt door mijn twee vrienden (Kamal en Saad) en toen zijn we samen een hotel van mij gaan zoeken! Dit was moeilijker dan verwacht en na 10 hotels te hebben bekeken, hadden we eindelijk een hotel gevonden met een goede prijs en een goede kwaliteit. In de avond met ik met Kamal en een vriend van hem door Amman gelopen en zij vertelden mij interessante dingen over Amman en lieten mij een deel van Amman zien!

Woensdag 5 Augustus
Vandaag stond de hoofdstad van Jordanië, Amman, op het programma! Ik vond het persoonlijk een erg mooie stad en ik heb genoten tijdens het rondlopen door de stad! Je kunt zien dat Jordanië een arm land is en bijvoorbeeld armer is dan Libanon (het land dat ik ook heb bezocht). Omdat het totaal anders is dan Nederland, is het leuk om hier rond te lopen! Er zijn heel veel kleine winkeltjes waar je van allerlei dingen kunt kopen en je kunt duidelijk de armoede op de straat zien. In Amman heb ik een Romeins theater bekeken en daarna ben ik de heuvel opgelopen naar een citadel. Hier heb ik rondgelopen, een paar foto’s geschoten en een archeologisch museum bekeken. Na nog wat rond te hebben gelopen ben ik terug naar het hotel gegaan, waar Kamal me oppikte om samen wat te drinken en te eten!

Donderdag 6 Augustus
Vandaag was het de dag van de Dode Zee! Van te voren had ik er niet zulke speciale en bijzondere verwachtingen van, maar eenmaal daar heb ik het erg leuk gehad en erg bijzondere ervaringen gehad! Het drijven in de Dode Zee is apart, maar wel super relaxt en chill! Had niet verwacht dat het zo leuk zou zijn en ik was bij een soort resort met zwembaden. Ook heb ik mezelf voor 3 euro ingesmeerd met modder uit de dode zee dat je daarna een half uur moest laten opdrogen, dit zou goed zijn voor de huid en zorgde voor enkele mooie plaatjes :p Bij de Dode Zee ontmoette ik twee gezellige Nederlanders met wie ik die dag ben opgetrokken. Ze kwamen uit Terborg en het was erg leuk met hun! Nadat ik aan hun had gevraagd om met hun mee te rijden naar Amman, werd ik ook nog door hun uitgenodigd om naar de ‘Baptism site’ te gaan! Dit is de plek waar Jezus is gedoopt! Na de ‘Baptism Site’ hebben we samen nog wat gegeten en in de avond ben ik met Saad, Kamal en vrienden uit geweest1

Vrijdag 7 Augustus
Kamal had voor mij een tour geregeld bij een reisbureau naar Petra, Wadi Rum en Aqaba! ’s Morgens om 6:30 vertrok de bus en ik werd in een bus gepropt met alleen maar Jordaniërs. Deze Jordaniërs vond ik niet zo aardig en het leek erop dat ze nog nooit zo’n lange Europeaan hadden gezien en bovendien was hun Engels ook slecht! De meeste mannen in de bus vond ik een beetje dom en ze bekommerden zich dan ook niet echt om mij! Daarentegen de vrouwen en meiden in de bus waren wel aardig en zij praten wel gewoon met mij en we hadden een leuke tijd!

Op Vrijdag waren we na 3 1/2 uur aangekomen in Petra! Hier kon je rondlopen en de geweldige gebouwen en kunstwerken bekijken! Het was echt indrukkwekkend en erg mooi om hier rond te lopen en alles te bezichtigen! Heel lang geleden hadden mensen hier prachtige gebouwen en kunstwerken uit de (rode/bruine) rotsen gekerfd. Het was erg mooi en Petra was dan ook een hoogtepunt in mijn trip naar Jordanië! Helaas was er niet al te veel tijd en dus moest ik aardig opschieten om het meeste te zien! Na aankomst met de bus moesten we lopen door de ‘Siq’, een lang pad met rechts en links van je rotsen, die eindigt met ‘The Treasury’! Daarna is er een pad waarlangs je allerlei mooie dingen ziet!

In de middag hadden we een lunch en vertrokken we naar een woestijn in Wadi Rum. De woestijn heeft enkele hele mooie bergen en bepaalde delen waren een soort ‘rode’ woestijn! We zijn met onze groep blijven overnachten in een tentenkamp in de woestijn. Na aankomst hebben we ons geïnstalleerd en ik als Europeaan kreeg een hutje voor mij alleen! Het was wel een aparte belevenis om in de woestijn te slapen, zonder alle luxe en comfort die ik normaal gewend was. Na de installatie in het kamp, hebben we een jeepsafari door de woestijn gemaakt en hebben we de zonsondergang bekeken. Op het kamp was er ’s avonds nog een feestje en een diner. Het slapen in de woestijn beviel me wel goed en de volgende morgen vetrokken we naar Aqaba.

Zaterdag 8 Augustus
Aqaba… Dit was voor mij niet zo’n bijzonder stad! In de morgen gingen we naar een mooi strand en in de middag hebben we rondgelopen, winkels bekeken en in een cafeetje gezeten. Toen reden we rond 6 uur weer richting Amman, waar we rond 12 uur aankwamen. De terugreis was erg koud (de bus leek wel een koelkast) en erg lang!

Zondag 9 augustus
Mijn laatste dag in Jordanië! Ik kon vandaag niks meer doen, omdat mijn vlucht om 11:30 was! Al met al heb ik een erg leuke en mooie trip naar Jordanië gehad :D! Het was erg goed om mijn vrienden daar een aantal keren te ontmoeten en zij hebben veel voor mij geregeld. Ook heb ik een aantal gezellige nieuwe mensen ontmoet (met uitzondering van sommige Jordaanse Kerels). Het was een super trip in een supermooi land! Een nadeel aan Jordanië vond ik de mensen toeristen proberen af te zetten! Je kunt meteen aan mij zien dat ik een toerist ben (lengte en kleding) en dan proberen alle mensen je af te zetten. Van taxi chauffeurs tot aan mensen die water verkopen… Ze beginnen met 8JD (ongeveer 8 euro) voor een taxiritje en eindigen met anderhalve euro. Ze beginnen met 1 JD voor water en eindigen met een kwartje enzovoort! Je weet dus nooit wanneer je de juist prijs betaalt en hebt vaak het idee dat je wordt afgezet!

Ik zou zeggen check de foto’s en je krijgt een beetje een beeld bij mijn verhaal! Het was een korter verhaal dan normaal, hoop dat jullie hebben genoten! Nog maar 7 nachtjes slapen en dan ben ik alweer thuis! Deze week staat in het teken van afscheid nemen van alle mensen hier in Koeweit! Ik zal voordat ik naar richting huis vlieg nog een berichtje plaatsen met een evaluatietje van mijn verblijf hier! Hoe dichter bij mijn vertrek naar Nederland, hoe meer zin ik krijg om terug te keren en ik kijk er dan ook erg naar uit! Wil Lynn weer kunnen vastpakken, zien, voelen, kussen…. enzovoort, wil mijn papa, mama, zus, marcel, zusje, neefjes, andere familie, vrienden, bekenden, collega’s bij Heutink weer zien, wil weer voetballen, wil weer tennissen, wil weer naar school, wil weer stappen, wil weer een biertje! Kortom ik kijk er naar uit om jullie allemaal weer te zien! Maar zal ook weer moeten wennen aan Beltrum en NL als ik terug ben (weer, leven enz.)! Dus volgende week nog een evaluatie van alles in Koeweit, mijn ervaringen, verwachtingen, reflecties enzovoort! Maar kan jullie nu alvast verklappen dat het super en erg goed was :D!

Oh jah! Nog een laatste mededeling: mijn vlucht naar Nederland is op dinsdag 18 augustus! Ik vertrek om 8:15 in de morgen (7:15 Nederlandse tijd) naar Londen en ik zal om precies 17:25 aankomen in Dusseldorf (als alles goed gaat en er geen vertraging of zoiets is!)

De groeten en tot snel,

Luke

  • 10 Augustus 2009 - 11:20

    Dirk:

    Allemaal kraak panden, of niet?

    maar wel respect voor deze foto.

    laters

  • 10 Augustus 2009 - 18:14

    Aniek:

    Wow de tijd vliegt wel dat je over 1 week al thuis komt.
    Nog heel veel plezier de laatste week en wij wensen je alvast een goede terug reis.

    groetjes, Patrick en Aniek

  • 15 Augustus 2009 - 10:28

    Annie Arink:

    Hey Luke.

    Wat een prachtige foto;s en wat ben je ontzettend bruin geworden. Jammer dat het er zo snel weer af is gegaan. Nog een paar fijne dagen gewenst en een goede vlucht. Tot snel.

    Groetjes uit Beltrum.

  • 17 Augustus 2009 - 16:49

    Fam. Kasteel:

    Luke, nog 1 nachtje slapen zoals de kids hier zeggen, goede reis en tot morgen!!!!!

  • 17 Augustus 2009 - 21:12

    Thuisfront:

    hallo Luke,
    als jij dit nog leest,een goede vlucht en behouden thuiskomst slaap lekker, we zien je morgen ,bruine rakker!!!!!!

  • 17 Augustus 2009 - 21:14

    Aniek:

    Luke als je dit nog leest goede reis terug.

    En ik denk tot met de kermis.

    Groetjes, Patrick en Aniek

  • 30 Augustus 2009 - 19:35

    Carlijn:

    He, was even mijn waarbenjij.nu aan het instaleren & was eigelijk ook wel benieuwd naar jouw avonturen in Koeweit. Erg leuke verhalen & mooie foto's ! Nog leuk gehad in het mooi Lichtenvoorde ? X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Luke

Actief sinds 14 April 2009
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 30112

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 18 Augustus 2009

Stage en bacheloropdracht in Koeweit

Landen bezocht: