De heenreis naar Koeweit! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu De heenreis naar Koeweit! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu

De heenreis naar Koeweit!

Door: Luke

Blijf op de hoogte en volg Luke

22 April 2009 | Koeweit, Koeweit

Al-salaam 'aalaykum allemaal!
Dit is het Arabisch voor hallo allemaal. Het avontuur is begonnen! Ik heb zojuist het hotel gecheckt en zit nu in de lobby om het internet uit te proberen. Ik zal even wat vertellen over de reis van gisteravond en vannacht.

We (pap, mam, marcel, sabine en lynn) zijn gistermiddag om 15:30 vertrokken vanuit Beltrum Na het zoeken van een parkeerplek (wat een gedoe:P), heb ik me ingecheckt en hebben we even wat gegeten. Na het eten hebben we afscheid genomen en dit was toch nog wel even zwaar. Ik besefte op dat moment goed dat ik Nederland, m'n lieve vriendinnetje, m'n familie, m'n vrienden, m'n hobby's en nog veel meer achterlaat voor een groot avontuur in een ver land. Ik zal jullie allemaal gaan missen, maar ik heb ik ook erg veel zin in deze uitdaging.

Na de douane en het wachten achter de douane, vertrok om 19:55 uur mijn vlucht naar Londen. In Londen was het nog even lopen naar de gate en ik heb onderweg nog maar een boekje gehaald met allerlei woorden en belangrijke zinnen in het Arabisch. De vlucht van Londen naar Koeweit duurde iets langer dan 6 uur en was niet heel erg relaxt. Ik wilde graag proberen te slapen in het vliegtuig, maar dit is maar eventjes gelukt door het harde geluid van de motoren en het gebrek aan beenruimte. Maar ik heb het overleefd. Ook heb ik jou lange lieve brief gelezen Lynn. Erg leuk en mooi! Bij aankomst in Koeweit een nummertje trekken en een visum aanvragen. Nadat ik de koffer had opgehaald werd ik opgewacht door iemand van het hotel die mij naar het hotel bracht. Wat ik erg vreemd vond was, dat ik werd gevraagd om geld door de mensen die mijn koffer nakeken op verboden middelen. Dit vond ik raar en heb dus maar besloten om niks te geven en daarom keken ze me wel een beetje raar aan. Zal dit gebruikelijk zijn? Ik zal er iig binnenkort wel achterkomen. Het is een mooi hotel, met ongeveer 170 kamers en ik heb een kamer met onder een badkamer, een soort keukentje en een bank met tv. En boven heb ik m'n slaapkamer.

Dit was het voor nu even over de vlucht en het hotel. Ik ga zodadelijk even de omgeving verkennen, wat boodschappen doen, en het kantoor, pap en mam en lynn bellen en zeggen dat ik goed ben aangekomen.

Als ik er aan toe kom, zal ik vanavond de eerste foto's plaatsen van het hotel en mijn kamer.

Voor degene met msn of degene die me een mail willen sturen, dit is mijn mailadres: luketewoerd@hotmail.com. Ik hou hier in Koeweit nog even mijn eigen mobiele nummer en na een aantal dagen zal ik een Koeweit's nummer nemen, omdat dit goedkoper zal zijn met bellen. Dit nummer zal ik nog aan jullie doorgeven.

Ma'al-salaama Luke

Groeten Luke

  • 22 April 2009 - 07:11

    Sabine:

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen.
    Wij ook in Beltrum/Ruurlo/Groenlo.

    Nu maar even het land/stad verkennen.

    Veel succes met je grote avontuur. Geniet ervan.

    Groetjes,

    Marcel, Sabine, Jorn, Fedde en Siebe

  • 22 April 2009 - 12:14

    Sanne:

    Luke,
    Super dat het allemaal gelukt is en dat je goed bent aangekomen. Ik ben erg benieuwd naar je avonturen, de stage, het land etc! Mam vertelde mij gister van je site :), ik hou je in de gaten. Geniet er van, want de tijd vliegt..!!!
    Groetjes uit Sydney,
    Sanne

  • 22 April 2009 - 14:53

    Jeroen Stevens:

    Luke,

    Vandaag even gekeken op je site. Goede Tip.
    We blijven je volgen.
    Veel suc6 daar. Maak er wat van.
    We houden je op de hoogte van onze sportieve prestaties.

    Groeten,

    Jeroen

  • 22 April 2009 - 15:38

    Merlin:

    hallo broertje,

    hier even een berichtje vanuit denemarken. Fijn dat je goed bent aangekomen, maar ik baalde er wel van dat ik niet mee kon naar het vliegveld, maar heb mama net al gebeld, en hoorde dat alles goed was gegaan.

    Ik ga je zeker in de gaten houden broer, om te kijken of jij geen gekke dingen gaat doen,

    heel veel plezier en spreek je gauw weer, want ik ga eten, douchen en naar de film.

    liefs

  • 22 April 2009 - 16:36

    Minie:

    Hoi Luke
    ik was op de site van Sanne en toen dacht ik ook even bij Luke kijken of er al wat op staat van die pakeerplek dat hadden wij ook verder veel plezier en tot het volgende verhaal.
    Minie en Stef

  • 22 April 2009 - 21:36

    Fam Arink:

    Hoi Luke,

    Goed om te horen dat alles goed is gegaan. Je hotelkamer ziet er ook echt mooi uit zeg, relaxed dat je een kamertje hebt en boven een 'slaapkamer'. Hopen dat je appartementje er ook zo mooi uit ziet! Heel erg veel succes met je stage en natuurlijk ook veel plezier.

    Groetjes, van de klunt 7.

  • 23 April 2009 - 06:48

    Lies:

    Hallo Luke
    Fijn dat je goed bent aangekomen.Wel leuk om je zo te volgen,het lijkt veel op Egypte.
    Geniet er van.
    Groetjes Harry en Lies

  • 23 April 2009 - 08:52

    Ilse Te Boome:

    He Luke,

    Nou de hele familie leeft mee, gezien al de berichten die je al hebt.

    Ik zie dat mn moeder mailt dat het op Egypte lijkt, maar het lijkt eigenlijk meer op Abu Dhabi vind ik. Ook het leven zal daar wel op lijken, al heb ik gehoord dat Koeweit iets conservatiever en ouderwetser is dan de Emiraten.

    Het geven van fooien is echt heel normaal daar, dat zul je nog wel gaan merken. Je geeft iemand de je ergens mee helpt eigenlijk altijd wel iets. Maar als je niet wilt dat ze je helpen dan moet je dat ook aangeven want ze kunnen soms nog wel eens opdringerig zijn. Ik kan me nog herinneren dat ik met mijn vader in Abu Dhabi een zak potgrond kocht en er toen een soort trek en duwwerk ontstond omdat papa die zak aarde gewoon zelf wilde dragen maar de jongen bij de plantenwinkel graag een fooitje wilde verdienen en dus de zak weer uit de handen van mn vader probeerde te trekken, ha ha!

    Geniet van je tijd daar, je zult het echt heel leuk hebben en in ieder geval zal het een enorme goede ervaring zijn die niemand je meer kan afnemen!

    groet,
    Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Luke

Actief sinds 14 April 2009
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 30229

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 18 Augustus 2009

Stage en bacheloropdracht in Koeweit

Landen bezocht: