De eerste paar dagen in het Midden-Oosten! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen in het Midden-Oosten! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen in het Midden-Oosten!

Door: Luke

Blijf op de hoogte en volg Luke

25 April 2009 | Koeweit, Koeweit

Hallo allemaal,
Dit is alweer mijn tweede berichtje vanuit Koeweit. Na mijn aankomst in Koeweit heb ik deze afgelopen twee dagen vooral gerelaxt en van de omgeving genoten.
De dag na de aankomst heb ik eerst maar eens besloten om een nieuwe headset te kopen, want via de webcam en de microfoon in de laptop ging dit niet helemaal gemakkelijk. Ik werd door de receptie van het hotel naar the Sultan Center gestuurd. Hier zouden ze het wel hebben. Eenmaal daar binnen wist ik niet wat ik zag. Deze supermarkt was echt groot, heel erg groot en had ook nog een twee verdiepingen :D. Op de begane grond kon je het eten halen en op de tweede verdieping kon je allerlei andere dingen halen zoals kinderwagens, laptops, headsets, tenten, tuinstoelen enzovoort. Dit is dicht bij mij in de buurt en dus erg handig :)! Daarna ben ik weer terug gegaan naar het hotel. Hier heb ik gebeld met kantoor om een aantal dingetjes te vragen en een aantal tips te krijgen over de taxi en de prijzen. Tijdens dit gesprek zei ze dat ik maar eens een bezoekje moest brengen aan Marina Mall en Marina Beach. Dit is een megagroot winkelcentrum en een mooi strand in de buurt van het hotel. Dus ik besloot om dit vanmiddag maar eens te gaan doen.
Het verkeer in Koeweit kent volgens mij geen regels en er wordt dan ook keihard en chaotisch gereden in deze stad. Wat me ook is opgevallen is dat iedereen hier in een dikke auto of SUV rijdt. Dit komt waarschijnlijk omdat Koeweit het derde rijkste land ter wereld is en de belastingen hier erg laag zijn. Maja nu verder waar ik gebleven was.
Bij het oversteken van de weg van het hotel naar de zee ontmoette ik een jongen ongeveer even oud als ik en hij schreeuwde dat ik niet moest oversteken, omdat er een auto met een hoge snelheid aan kwam scheuren. Maar volgens mij kon dit nog makkelijk :P en dit kon ook gewoon. Dus ik na die tijd vragen wat die kerel nu te drammen had:P Nee grapje. Ik zei tegen hem dat ik nog makkelijk kon oversteken. Zo kwam ik met deze jongen aan de praat. Hij heet overigens Belal Hossinjoy. Het was een aardige jongen en hij was een tea-boy aan de universiteit van Koeweit. Dit houdt niks anders in dan de thee schenken aan de studenten en medewerkers van de universiteit. Hij had zelfs zijn eigen theekannetje bij zich haha. Maja. Hij moest dezelfde kant op als ik, dus we zijn met elkaar meegelopen langs de zee op. Hij vertelde mij wat over Koeweit en de universiteit en ik vertelde hem wat over mijn leven, mijn familie en Nederland. Na twintig minuten te hebben gelopen met hem en een collega van hem die niet zo heel veel zei, hebben we telefoonnummers en mailadressen uitgewisseld. Hij zei dat wanneer ik hulp nodig had of wat wilde doen ik kon bellen of mailen. Dit vond ik goed om te horen en dit zal ik ook nog wel gaan doen.
Daarna dus het grote winkelcentrum de Marina Mall bekeken. Naast de Marina Mall ligt een haventje met mooie jachten. Zie foto. In de Marina Mall heb ik ook mijn ogen uitgekeken. Het is erg groot en luxe en er is van alles te doen. Er zijn erg veel dure winkels die niet voor mij voor mij weggelegd zijn met merken als Gucci, Armani, Hugo Boss, Rolex enzovoort. Wel leuk om eens te bekijken :D. Ook is er daar nog een hele grote spelletjes hal en zijn er erg veel restaurants. Na dit te hebben gezien ben ik naar het strand gegaan om hier een tijdschrift te lezen en een beetje te relaxen. Daarna heb ik wat gegeten (dit waren spareribs van de koe en deze waren vet en niet lekker). Dan verlang ik toch terug naar de spareribs van Jeannette, de moeder van Lynn. Mmh Heerlijk. Maja deze personen zijn niet in Koeweit:P Helaas! Op de terugweg van het etentje kwam ik langs een afgezet gebied waar ik eigenlijk niet naar binnen mocht, maar toch ben ik naar binnen geglipt. Het was de promotie van de nieuwste mini cooper cabrio uit 2009. Met veel geluid van een dj en een aantal mooie vrouwtjes werden deze auto’s gepresenteerd aan het publiek. Ik moet zeggen een erg mooie auto en erg leuk om te zien hoe enthousiast al deze mensen zijn. Dit was ook al te zien bij het voetbal kijken in het restaurant aan het eind van de avond. Ik heb samen met 20 andere voetbalfanaten een topper gekeken uit de Egyptische competitie. Het was een mooie wedstrijd maar wat me opviel was het enorme enthousiasme van de fans. Na de wedstrijd ben ik maar eens gaan slapen.
De volgende dag was aangebroken en het was vandaag weer zo’n 35 graden. Het is wel erg warm hier, maar het is beter uit te houden dan in Nederland met 30 graden ofzow. Vandaag had ik een gesprek via skype met mijn leraar die ook voor een aantal maanden in Koeweit is geweest. Hij heeft me het een en ander verteld over Koeweit en een aantal tips gegeven. Ik heb na het gesprek met hem en met behulp van het internet een aantal activiteiten op papier gezet met dingen die ik nog wil zien of wil gaan doen tijdens mijn verblijf hier. Ik wil nog een aantal culturele dingen gaan bezichtigen en ook wil ik nog een eiland bekijken en ik had ook nog in de planning om naar een aantal andere landen te gaan zoals Bahrain en Dubai.
Na het chatten met mijn leraar heb ik mijn zwembroekje aangedaan en lekker naar het strand gelopen om daar lekker te liggen en wat te zwemmen. Het is vandaag de eerste dag van het weekend hier en het was erg druk op het strand en het park eromheen. Hier in Koeweit is het namelijk op vrijdag en zaterdag weekend en werken de mensen van zondag tot en met donderdag. Vandaag zou ik ook eigenlijk een telefoontje krijgen van de baas van Exact om het een en ander door te spreken en wat afspraken te maken, maar hij heeft mij niet gebeld. Dit vond ik een beetje vreemd, omdat hij had gezegd in een mail dat hij mij vandaag zou bellen. Ik heb hem daarom proberen te bellen, maar ik heb hem niet te pakken gekregen. Daarom heb ik mijn andere contactpersoon gebeld en deze zij dat de baas waarschijnlijk aan het bijslapen is van zijn zakenreis en hij ook weekend heeft en mij daarom morgen of anders zondag zal bellen. Als ik wat van hem gehoord heb, zal ik het jullie laten weten!
Wat hier veel wordt gedaan is op het strand bbqen. Veel gezinnen en vrienden doen dit en zij nemen dan hun eigen bbq en vlees mee naar het park of het strand en gaan hier gezellig zitten bbqen. Er lopen hier heel veel verschillende mensen rond. Een aantal mannen is gekleed in traditionele kledij (een geheel witte jurk of een witte jurk met rood-witte hoofddoek) en een ander groot deel is gewoon ‘westers gekleed). Bij de vrouwen is dit hetzelfde maar hier zijn de meeste traditioneel gekleed (of in een geheel zwarte jurk waarin je alleen de ogen kunt zien of met een hoofddoek net als in Nederland). Ook zijn er veel vrouwen gewoon normaal gekleed.
Na het zwemmen en het zonnen aan het strand heb ik me omgekleed en ben ik uit eten geweest in een Amerikaans restaurant. Het eten in dit restaurant was in tegenstelling tot gister wel erg lekker. Daarna heb ik een andere weg naar huis gelopen en heb ik nog wat andere dingen gezien. ’s Avonds heb ik nog even gechat.
Veel mensen zie je in restaurants een soort waterpijp roken. Daar liggen dan een aantal steentjes bovenop die gloeiend warm zijn en door te zuigen aan de pijp krijg je de rook binnen. Terwijl ik dit bericht aan het typen ben wordt ik ook nieuwsgierig en denk ik, dit wil ik ook wel eens proberen… Ik heb ook zo’n waterpijp besteld en je kon ook nog eens kiezen uit verschillende smaken. Ik heb gekozen voor de smaak appel. De rook die je inademt smaakt dan een beetje naar appel. Het is iets aparts, maar ik kan nou niet echt zeggen dat het lekker is ofzow. Maar jah, nu weet ik ook weer eens wat dit is :P. Ik ben nu aan het eind van mijn verhaal en ga zo lekker slapen! Ik zou zeggen reageer op dit bericht, want het is leuk om een reactie van jullie te krijgen! Als ik weer een aantal nieuwe dingen heb beleefd, zal ik het laten weten!

P.S. De andere foto's volgen, omdat ik aan het maximaal aantal foto's zit. Ik zal binnenkort een aantal foto's verwijderen, zodat ik wat nieuwere foto's kan plaatsen!

Groeten Luke


  • 24 April 2009 - 22:06

    Fam. Kasteel:

    Hoi Luke,

    Ik zag nog laat op de avond een nieuw berichtje (ook op Skype verteld), gauw nog even kijken. Wat een verhaal. Nou maar hopen dat je gauw wat hoort van Exact en je je talent kunt laten zien. Ik ga nu ook lekker naar bed, net als mijn mannen. Morgen een drukke dag.

    Slaap nog maar lekker uit in dat bedje van je, nu kan het nog.

    Veel succes bij Exact.

    Groetjes,
    de slapende mannen en wakkere Sabine


  • 25 April 2009 - 08:55

    Thuisfront:

    Hallo Luke,

    Je vertelde ons al na het chatten dat je een nieuw bericht op de site wilde plaatsen, dus toch vanmorgen maar zo nieuwsgierig geweest om even snel te kijken,

    ik zit hier samen met mama voor de pc dus ook zij heeft het hele verhaal meegekregen, en is erg onder de indruk, net als ik trouwens,

    Het is heel wat om te lezen wat je daar van bijzondere/leuke dingen mee maakt;p

    We weten zeker dat het allemaal goed komt met Exact, want voor dat je het weet is alles geregeld, maak je daar maar geen zorgen over.

    Geniet er maar van,

    groetjes van het Thuisfront ;p

  • 25 April 2009 - 09:30

    Thuisfront:

    p.s Luke we hebben je extra foto ruimte geven, dus ik zou zeggen, doe er wat mee (:

  • 25 April 2009 - 10:02

    Lynn En Jeannette:

    Hej luke, ook wij hebben even jou verhaal gelezen, noujah even.... wat een lang verhaal. Je hebt al heel wat meegemaakt in die korte tijd dat je daar bent. Het lijkt ons in ieder geval heel gaaf. ik spreek je snel op skype. x

  • 03 Mei 2009 - 20:43

    Anouk:

    Heee Luke,

    Wat kan jij mooi verhalen schrijven zeg!
    Phoe phoe al hele avonturen beleef je,

    Ik wil je heel veel succes wensen, en hoop dat je een mooie tijd hebt!

    Groetjes Anouk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Luke

Actief sinds 14 April 2009
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 30230

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 18 Augustus 2009

Stage en bacheloropdracht in Koeweit

Landen bezocht: