Mijn verjaardag in Koeweit! 21! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu Mijn verjaardag in Koeweit! 21! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu

Mijn verjaardag in Koeweit! 21!

Door: Luke

Blijf op de hoogte en volg Luke

11 Mei 2009 | Koeweit, Koeweit

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Met mij gaat alles erg lekker en goed. Ik heb op zaterdag 9 mei voor de eerste keer mijn verjaardag in een ander land gevierd. Dit was wel een beetje raar, maar ik heb een erg fijne en leuke verjaardag gehad. Ik zal er in dit verhaal nog wel wat over vertellen.

Eerst laten we maar weer eens beginnen met de werkweek. Ik ben deze week van zondag tot en met donderdag naar het kantoor geweest om te werken aan mijn onderzoek. Het begin is er en ik ga nu bezig met het maken van interviewvragen, die ik dan binnenkort kan stellen. Mijn baas wil de interviews gaan regelen dus hier heb ik niks mee van doen. Ik heb nu een introductie over HRM en e-HRM geschreven en dit ziet er volgens mij goed uit. Elke donderdagmorgen ontbijten de werknemers van Exact met elkaar dus ik was hiervoor ook uitgenodigd. Het was een lekker en gezellig Arabisch ontbijt en na het ontbijt moest een nieuwe werknemer (1 ½ maand in dienst) een presentatie geven van een product (Globe) van Exact. Hij legde uit hoe het programma werkte en er werden kritische vragen gesteld door zijn collega’s. Dit was erg leerzaam. Deze week is een drukke week voor Exact Koeweit, omdat woensdag en donderdag mensen uit het kantoor in Dubai naar Koeweit komen. Zo ben ik onder andere uitgenodigd voor een etentje en diner bij de baas thuis op woensdagavond en een diner op de donderdagavond. Erg leuk lijkt me :D.

Dan de maandagavond. Tahseen had mij uitgenodigd om met hem te gaan zaalvoetballen. Ik had hier erg veel zin in, maar ik wist niet wat ik moest verwachten. Het was goed om weer te voetballen en ik heb er ook van genoten, maar……….. Waar ik erg aan moest wennen was dat het zaalvoetbal heel anders werd gespeeld dan ik gewend ben met mijn vrienden bij ‘Alle remmen los’ :P. In Nederland wordt er meer vanuit een organisatie gespeeld en is er meer voetbal in het voetbal. Het viel me ook op dat er veel de lange bal werd gespeeld en dat er een paar egoïsten bij liepen. Ondanks deze verschillen vond ik het wel erg leuk om met Arabieren te voetballen. Na het zaalvoetballen hebben we nog even wat gedronken en gepraat.

De dinsdag en woensdag ben ik dus gewoon op mijn werk geweest en ’s avond heb ik de was gedaan en heb ik voor een aantal mensen uit het hotel spaghetti a la Luke gemaakt. Was erg lekker… Daarna hebben we met drie heren en een dame besloten om de champions league wedstrijd tussen Manchester United en Arsenal te kijken. Helaas was de spanning er snel af door twee snelle goals van Man U. Maar het was een gezellige voetbalavond :).

Woensdagavond ben ik na het werk wezen fitnessen. Dat heb ik erg fanatiek gedaan en ’s avonds was er de wedstrijd Barcelona tegen Chelsea. Samen met een Nederlandse jongen uit het hotel heb ik deze spannende wedstrijd gekeken. Ook hij had verstand van voetbal dus het was leuk om de wedstrijd samen te bekijken en het over de wedstrijd te hebben. We waren beide voor Barca dus het was mooi dat ze in de laatste minuut nog scoorden, maar Chelsea had het verdiend om te winnen.

Donderdag was de laatste dag van de werkweek en ik heb op deze dag niet zo heel veel uitgevreten. Had dus in de morgen het ontbijt met collega’s en de presentatie. Ben vooral bezig geweest met leuke dingen en heb een trip naar Dubai gepland van zaterdag 16 mei tot en met maandag 18 mei. Dit doe ik nu in het begin van mijn periode hier in Koeweit, omdat het later te warm zal zijn om Dubai te bekijken en nu was er een heel goedkope aanbieding van Jazeera airways om naar Dubai te vliegen. Ik betaal nu maar 80 euro voor een retourtje :D. Dubai is 1 van de meest luxe steden ter wereld en iedereen zegt dat je deze stad een keer gezien moet hebben. Ik was van plan om in deze drie dagen zoveel mogelijk te doen en te zien. Zo was ik van plan om het duurste hotel van de wereld te bekijken (7sterren en 1 nachtje slapen kost 50.000 dollar, hier slaap ik overigens :P), wil ik de kunstmatig aangelegde palmeilanden bekijken, wil ik 2 traditionele souks bekijken (de goud souk en de ‘spice souk, dit zijn traditionele Arabische markten. Bij de goud souk vindt je alleen maar goud en sieraden). Dus als ik wat voor iemand mee moet nemen :P. Ook wil ik de ‘Creek’ nog bevaren met een watertaxi, wil ik de mooie Jumeirah moskee bezichtigen en ook wil ik nog graag een woestijnrit maken. Ik heb een organisatie gevonden in Dubai die deze tochten organiseert en voor een mooie prijs maak je een trip door de woestijn in een 4x4, kun je op een kameel rijden en ten slotte zal er een bbq zijn. Ook heb ik een mooi hotel geboekt dicht bij het centrum van Dubai en het vliegveld. Deze trip lijkt me erg leuk en ik heb er dan ook erg veel zin in. Ik hoop dat ik genoeg tijd heb voor dit alles en anders moet ik maar een aantal dingen van het lijstje schrappen, maar nu heb ik iig een lijstje met dingen die ik onder andere wil gaan doen. Als iemand die dit leest nog tips heeft of andere dingen heeft die ik absoluut moet zien, hoor ik het graag..

Donderdagavond zijn we met 5 man en een nieuwe Spaanse kerel naar een restaurant geweest met eten uit India. Het eten was goed. Daarna zijn we naar een ‘club’ geweest waar we heerlijke cocktails hebben gedronken en heerlijk op het dakterras hebben gezeten en gechilld.

En dan was het weekend. Ik heb een erg leuk en mooi weekend gehad en heb me super vermaakt. Op vrijdagmiddag zijn we eerst voor anderhalf op het strand geweest en daarna zijn we naar de Kuwait Towers geweest. Ik was hier al eens geweest, maar de andere vier nog nooit dus ik besloot ook nog maar even mee te gaan, mede omdat we daarna naar de ‘Friday Market’ gingen. Deze ‘Friday Market’ is een gigantische markt met allerlei tweedehands en nieuwe spullen. Je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben het daar. Tapijten, kleding, steeksleutel no. 13, wasmachines, schapen, bedden, souvenirs en een hoop zooi en kroam. Het was mooi om eens zo’n markt te zien. Na de markt zijn we met ons vijven wat wezen eten ’s avonds hebben we de film, the reader, gekeken bij iemand uit het hotel.

Dan zaterdag 9 mei, het was vandaag mijn verjaardag en nu ben ik dan 21! (ze zeggen dat ik nu volwassen ben ??!!?? :P). Voor mijn vertrek hoopte ik niet dat ik mijn verjaardag alleen in mijn kamertje zou doorbrengen. Dit was gelukkig niet het geval en ik heb een erg leuke, bijzondere, gezellige en mooie verjaardag gehad. Ik wil jullie allemaal bedanken voor het bellen, de smsjes en de reacties op mijn site en de mail! Erg fijn! Ik denk ook dat sommige mensen mij niet hebben kunnen bereiken, omdat zij mij smsten op mijn Nederlandse nummer. Maja… ’s Nachts was het mijn zusje al die namens het gezin een smsje stuurde voor mijn verjaardag en ’s morgens kon ik eindelijk weer een brief van Lynn open maken (nice kaartje!) en werd ik gebeld door Lynn en haar familie om mij te feliciteren met mijn verjaardag. Erg leuk allemaal. Ik heb verschillende keren en in verschillende talen het lang zal hij leven mogen horen (Nederlands, Thais, Arabisch, Engels)!! Voor mijn verjaardag hadden ze een leuke activiteit in petto. Vandaag gingen we jetskiën. Ik heb dit 1 keer vaker gedaan op Kreta samen met Wouter en dit was supervet, of niet Wouter.?. We zijn met 11 personen naar een strand geweest waar ze de jetski’s verhuurden en hebben hier 45 minuten over het water heen geracet. Ik heb erg genoten en het was super om dit op je verjaardag te doen :D! ’s Middags heeft mijn familie (pap, mam, merlin, sabine, marcel en de kids)me via skype gefeliciteerd en heb ik met een aantal vrienden gechat en ook heb ik lang aan het zwembad van het hotel gezeten en wat gezwommen. Dan de avond van mijn verjaardag. Om mijn verjaardag goed te vieren, hebben zo’n 5 personen een feestje voor mij georganiseerd. Het feestje was op het strand, dit was dus een mooie setting voor een feestje. Ook hadden ze drank, salades, muziek en een erg goede bbq geregeld :). Het was een gezellige avond met zo’n 15 tot 20 personen en ik heb veel plezier gehad. Tegen een uur of half 2 was het feestje over… Ik mag erg gelukkig en blij zijn met zulke mensen om mij heen. Ik denk dat je zulke mensen niet vaak ontmoet. Ik ben nu bijna drie weken hier en heb deze groep per toeval ontmoet. Als ze je dan zo goed opnemen in de groep en zo’n verjaardag voor jou organiseren, mag je alleen maar erg blij zijn met deze fantastische mensen :D… Ik had dit alles niet kunnen verwachten en ik weet zeker dat ik hier in Koeweit een fantastische tijd zal hebben. Al met al was het dus een super verjaardag, maar ook een bijzondere omdat ik voor het eerste met mijn verjaardag niet in Nederland was bij familie, mijn lieve vriendinnetje, vrienden en andere bekenden. Maar deze dag zal ik niet snel meer vergeten….

Dan zondag. Mijn eerste werkdag van de week. Ik kwam deze dag veel later op het werk, omdat ik laat in mijn bed lag en ik moe was van gister. De rest van de dag ben ik bezig geweest met een account op facebook (internationale hyves, maar beter :P)aan te maken en lid te worden van de couchsurfers. Ik heb dit gedaan, omdat de mensen hier allemaal lid zijn van facebook en couchsurfing en via deze sites veel wordt afgesproken over de activiteiten die we hier in Koeweit doen. Zo kan ik dus ook zien wat er op het programma staat en kan ik zeggen of ik meedoe met de activiteiten. Ook kan ik zelf activiteiten organiseren. Meteen na het werk ben ik wezen fitnessen en daarna hadden we alweer een bbq. Omdat er veel vlees van gister was overgebleven, hadden we besloten om met een aantal personen dit vlees op te eten. Gisteravond waren we met 6 personen en we hebben gezellig en lekker gegeten.

Vandaag dacht ik dat het wel weer eens tijd werd voor een verhaaltje. Ik heb namelijk aardig wat meegemaakt de afgelopen dagen. Vanmiddag nog even aan de slag met de interviewvragen en dan vanavond weer het wekelijkse potje zaalvoetbal. Ik heb gister gehoord dat het eerste van Vios gelijk had gespeeld in de eerste wedstrijd van de nacompetitie. Kom op heren, zorg ervoor dat je de volgende wedstrijd wint en zo promotie wordt gerealiseerd. Ik hou het in de gaten. Ook hoorde ik dat het erg goed gaat met mijn tennis competitieteam in Beltrum. Afgelopen zaterdag alweer gewonnen. Netjes heren, zorg ervoor dat die platte wagen over een aantal weken door Beltrum rijdt. Zow ik denk dat dit verhaal wel weer lang genoeg was :p. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en anders hoor ik het wel in de reacties:P De berichtjes vind ik altijd leuk om te krijgen. Ik denk natuurlijk aan Lynn (mis je en wil graag een kusje :)),mijn familie, vrienden en bekenden in Nederland... Gelukkig spreek ik deze personen regelmatig via skype, de telefoon, msn of deze site. Het verblijf in Koeweit bevalt me prima en ik ben nu bijna drie weken in het Midden-Oosten en zoals jullie lezen geniet ik en vermaak ik me erg goed!

P.s. Ik hoorde van mijn vader dat Oscar (mijn neef) vaak vluchten heeft naar Dubai en Koeweit en dat het hem leuk leek om mij eens op te komen zoeken in Koeweit. Dit lijkt mij ook erg leuk en ik zou hem graag in Koeweit willen ontmoeten. Ik wil dan ook vragen of hij met mij contact op kan nemen via de site of via de mail: luketewoerd@hotmail.com, zodat we het erover kunnen hebben.

Heb deze keer niet zo heel veel pictures, maar check ze!

Groeten uit Koewiet,

Luke

  • 11 Mei 2009 - 11:51

    Minie:

    Hoi Luke
    Met de baas uit eten toe maar.
    Wat een lange verhalen wel mooi die jetski Lijkt me ook wel wat.
    Ik wens je veel plezier in Dubai en tot het volgende verhaal Doei .
    Minie

  • 11 Mei 2009 - 18:49

    Patrick En Aniek:

    Hey luke.

    Weer een super leuk en mooi verhaal.
    Het blijft leuk om je verhalen te lezen. Vooral omdat je daar zoveel leuke dingen mee maakt.
    Volgens ons ben je op het slapen na geen moment alleen.

    groetjes, Patrick en Aniek

  • 13 Mei 2009 - 17:53

    Bas:

    dag oele!

    in regel 32 staat een typfout, je hebt perongeluk het woord 'ook' getypt.. maar maak je niet dik, 1 fout op 2078 woorden is niet slecht. (ja, ik ben erg druk hier)

    veel plezier nog daar! groeten!

  • 14 Mei 2009 - 14:03

    Scharie:

    He Luke

    nog van harte gefeliciteerd en dat je net zo'n grote kerel als mij mag worden!
    Mooi om te lezen dat het je goed gaat!!
    Hoop dat je nog vele leuke en/of leerzame dingen gaat doen!!

    Blijf je volgen,
    gr ivo

  • 14 Mei 2009 - 16:51

    Hork:

    Goeiedag Luke

    Hier even een bericht van nick uit het zonnige BELTRUM haha zo te lezen is alles goed daar en kun je goed met iedereen overweg dat is goed om te horen.

    Veel plezier nog daar en niet te hard werken he haha

  • 15 Mei 2009 - 18:03

    Galliet:

    Heej Luqiudo,

    Mooi verhaal joh. Ben blij dat je je zo goed vermaakt daar zo. Proficiat nog met je verjaardag (heb ook gesmst) Promotie gaan wij realiseren en anders licht het aan jou haha. Dus als ik je verhaal goed gelezen heb speel je met veel jongens zoals ik ben tijdens zaalvoetbal:). Gaaf.... Je hebt trouwens een uitnodiging gekregen voor ons feestje van morgen. Kom je nog??? Blijf schrijven.

    Later,

    Robert

  • 15 Mei 2009 - 18:04

    Robert:

    licht moet natuurlijk ligt zijn. Stom...

  • 17 Mei 2009 - 17:48

    Job :

    Hey Luke,
    je raadt het nooit, wij F2 zijn kampioen!
    Doe dat maar eens na!!!
    Groeten van ons allemaal.

  • 29 Mei 2009 - 17:35

    Oscar:

    Hee Luke,

    Je hebt t prima naar je zin daar zo te zien! Ik vlieg inderdaad wel eens op Koeweit en Dubai (ook Sjarjah en Abu Dhabi trouwens). Vaak is het een tussenstop van één of twee dagen op weg naar het verre oosten. Het is alleen erg lastig om het te plannen omdat we door de economische crisis heel veel last-minute wijzigingen hebben. Als ik in Koeweit ben of zeker weet dat ik er naartoe ga dan laat ik het je weten! Neem aan dat jij inmiddels weet waar we wel bier kunnen drinken ;).

    Geniet van dit mooie avontuur!

    Gr Oscar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Luke

Actief sinds 14 April 2009
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 30115

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 18 Augustus 2009

Stage en bacheloropdracht in Koeweit

Landen bezocht: