De woestijn en de Kuwait Towers! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu De woestijn en de Kuwait Towers! - Reisverslag uit Koeweit, Koeweit van Luke Woerd - WaarBenJij.nu

De woestijn en de Kuwait Towers!

Door: Luke

Blijf op de hoogte en volg Luke

04 Mei 2009 | Koeweit, Koeweit

Hallo allemaal,

Zo mijn weekend zit er weer op en ik heb een hoop leuke dingen gedaan. Erg genoten! Dit is vandaag alweer mijn tweede werkdag van deze week en ik had nog wat tijd over dus ik besloot maar even een verhaaltje te tikken over het weekend.

Donderdagavond had ik een receptie bij de Nederlandse Ambassade van Koeweit i.v.m. Koninginnedag. Er was alleen een receptie en geen feestje na afloop (wat eigenlijk de bedoeling was), vanwege de aanslag op de Koninklijke familie. Dit feestje was voor alle ambassadeurs van alle landen en de Nederlanders die in Koeweit wonen. In het begin was er niet veel aan, maar later heb ik een aantal leuke gesprekken gehad met Nederlanders in Koeweit. Ook was er een heerlijk luxe buffet met allerlei kleine koude en warme hapjes:D. Helaas was er geen bier, wat eigenlijk wel de bedoeling was. Dit had ook weer te maken met het ongeluk.

Dan de eerste dag van mijn weekend, vrijdag! Dit was een bijzondere en gezellige dag :). Een van de mensen uit mijn groep heeft een boerderij in de woestijn in het Noorden van Koeweit. Met negen man zijn wij naar deze boerderij toegegaan. Voordat we de autotrip van anderhalf uur hadden gemaakt, hebben we inkopen gedaan voor de lunch bij een supermarkt. Zo hadden we als lunch een salade en stukken watermeloen en ananas. Heerlijk! Onderweg naar de boerderij zijn we 2x gestopt. De eerste keer in een soort nomaden dorpje, waar je allerlei tweedehands producten kon kopen. Je moet hierbij denken aan tegels, stalen pijpen, dakpannen enzovoort. Het was interessant om te zien hoe zij probeerden geld te verdienen en de situatie van deze mensen te bekijken.De tweede stop was bij een roze moskee. Ergens midden in de woestijn was een roze moskee. Toevallig had ik een roze shirt aan en de combinatie van mij en de moskee op de foto was dus ook perfect :P

Hierna vervolgden we onze rit en na een half uur waren we op de plaats van bestemming. Het was een beetje een oud boerderijtje waar ze palmbomen (hier komen dadels vanaf, wist ik ook niet:P en olijfbomen hadden. Ook waren ze bezig om een soort pension te bouwen, om hier ook geld mee te verdienen. De rondleiding was erg mooi en de verhalen erg goed!

Daarna zijn we doorgereden naar een andere boerderij van de persoon uit mijn groep. Hier hadden ze een 'visboerderij'. Ze hadden een grote hoeveelheid bakken waar ze vissen in kweekten. Ook hadden ze bij de 'fishfarm' een paar koeien, eenden, kippen en damherten.

Vervolgens zijn we met twee jeeps de woestijn in geweest en hebben we op een mooie duin wat gedronken en wat mooie foto's geschoten. Ook zijn we naar een paar mooie rotsen en bergen wezen kijken en op het eind van de dag zijn we nog naar een oud vissersplatform geweest (dat was gebombardeerd tijdens de golfoorlog).

's Avonds was ik uitgenodigd door de persoon die ik heb leren kennen via Exact en die zelf ook een studie heeft gedaan naar HRM en mij wil helpen met mijn onderzoek (naam: Tahseen). Ik ben samen met hem naar een Libanees restaurant geweest en we hebben daar heelijk gegeten :D Na die tijd zijn we naar een traditioneel Egyptisch cafe geweest en ik heb hier een mierzoet drankje gehad. Het was uiteindelijk kwart over 2 dat ik in bed lag. Ik heb me erg goed vermaakt met Tahseen en zijn vrienden.

Zaterdag zouden we eigenlijk met de groep naar het strand gaan, maar dit ging op het laatst niet meer door, omdat iedereen wat anders had te doen. Ik besloot ook maar om er op mezelf op uit te trekken en ik ben naar de Kuwait Towers geweest. Dit is een bezienswaardigheid in Koeweit en je kunt dit bezichtigen voor een lage prijs en dan met de lift naar boven om van het prachtige uitzicht te genieten. Heb een paar mooie foto's gemaakt en ben daarna weer richting het hotel gegaan. 's Middags ben ik naar het strand geweest, maar het was niet zo'n mooi weer dus ik heb alleen wat gelegen, geslapen en gelezen.

's Avonds ben ik met onze groep naar de film geweest. Dit was weer die gratis film op het dak van een gebouw.Deze keer ging de film over de bedevaartstocht van een vader samen met zijn zoon naar Mekka. Een erg mooi verhaal :D! Daarna zijn we wat gaan eten en drinken bij een traditionele Koeweitse ontmoetingsplek. Toen naar huis toe, want de volgende dag moest er weer gewerkt worden.

Gister de hele dag gewerkt en ben na het werk wezen fitnissen en zwemmen in het hotel. Daarna ben ik uitgenodigd om bij een paar mensen uit het hotel wat te eten en een film te kijken. Dit was gezellig en daarna ben ik nog even op skype wezen chatten met Lynn en mama.

Dan vandaag, de dag dat ik dit verhaal schrijf. Ik had vandaag een productief dagje op het werk, maar dit duurde tot een uur of half 4. Hierna kon ik me er niet meer tot zetten en heb ik maar besloten om een verhaal te schrijven. Ook heb ik een sms van Tahseen gehad, waarin hij mij uitnodigd om vanavond met zijn voetbalteam in de zaal te voetballen. Dit lijkt me erg leuk en is goed voor me :D. Dit ga ik dus vanavond nog even doen. Ik zou zeggen, geniet van de foto's! Ik vind ze mooi.

De groeten aan iedereen en ik spreek jullie nog wel een keer (reactie, msn, skype, telefoon)!

Groeten Luke

  • 04 Mei 2009 - 14:03

    Sil:

    Nou Luke,
    Dat klinkt alles behalve verkeerd! Mooi dat je daar zo snel zoveel mensen hebt leren kennen en al zoveel hebt gedaan. Spreek je vast wel weer op msn!
    Tjop

  • 05 Mei 2009 - 07:23

    Anny Wissink:

    Dag Luke

    Luke wat een mooie foto's.Wat een boerderij heel anders als hier. Een heel verschil het platteland en de stad.Zo te lezen geniet je daar wel en is het uitgaan en eten ook zeer leuk en heb je al veel mensen ontmoet.Over 5 dagen ben je jarig dat zal ook nog wel goed gevierd worden daar in Koeweit maar dan zeker zonder bier. Alvast een hele fijne verjaardag en veel succes daar in Koeweit.

    Groetjes Anny

  • 06 Mei 2009 - 08:44

    Nicole:

    He Luke,

    indrukwekkend zeg je foto's en erg leuk dat je al zoveel hebt gedaan in zo'n korte tijd.

    Ik zit op mijn kamer aan mijn afstudeeronderzoek te werken, maar zat toch liever daar.. ;)

    Groetjes,
    Nicole

  • 06 Mei 2009 - 17:30

    Joy:

    Heee!

    Leuk om te lezen dat je het erg naar je zin hebt daar!:D

    Wel hard werken daar he;)

    Liefs

  • 06 Mei 2009 - 20:30

    Ellen:

    Hey Luke,
    Ik had al even niet meer op je site gekeken en heb mijn avond meteen gevuld. Wat een verhalen, leuk zeg! Goed om te horen dat het zo goed bevalt, dat je zo veel leuke dingen doet en veel nieuwe mensen ontmoet!
    En hoe was het voetballen vandaag?
    Veel succes nog!

    Groetjes, Ellen

  • 07 Mei 2009 - 19:43

    Mark:

    jow luke je hebt waarschijnlijk weer een nieuwe collega erbij
    (jordi scharenborg)
    werk je wel daar ik lees alleen maar verhalen over weekend en woestijn;)
    naja veel plezier nog he
    groeten mark(plofkop)

  • 08 Mei 2009 - 14:45

    Bennie Tuinte:

    leuk verhaaltje luke.have a nice time.dit moest wel onder het koffie drinken gebeuren .proficiat met je verjaardag. groeten van bennie en josefien

  • 08 Mei 2009 - 16:51

    Wout:

    hee luke,
    goed en leuk om te horen dat je het na je zin hebt! ook mooie foto's!
    alvast gefeliciteerd met je verjaardag;)!

    Wout

  • 08 Mei 2009 - 18:50

    Thea:

    De beste foto is toch echt die met jou pink shirt en de coole moskee.
    Groeten.

  • 09 Mei 2009 - 10:02

    Familie Te Woerd:

    Luke, gefeliciteerd met je 21e verjaardag, en nog een hele fijne dag.
    En we wensen je verder nog veel succes in Koeweit.

    Groetjes Stef, Minie en Teun!

  • 09 Mei 2009 - 12:55

    Harry En Lies:

    Hallo Luke

    Proficiat met je verjaardag,maak er een fijne dag van. In plaats van bier neem je maar de waterpijp.Ook veel plezier in Dubai daar is veel te zien.Ook succes met je werk.
    Veel groetjes uit Beltrum

  • 09 Mei 2009 - 12:59

    Annie En Jan.:

    Hoi Luke.

    Luke Hartelijk Gefeliciteerd met je 21e verjaardag.
    Drink er maar een of meer op, fijne dag met de vrienden daar.

    Groetjes van ons,

    Annie en Jan.

  • 09 Mei 2009 - 17:42

    Patrick & Aniek:

    Hey Luke

    Gefeliciteerd met je verjaardag, 21 en dus eindelijk volwassen.
    Maak er een leuke dag van en wij drinken er hier in Tilburg nog wel 1 op jou.

    Groetjes, Patrick en Aniek

  • 09 Mei 2009 - 18:10

    Wim:

    Hej Luke,

    Van harte met je verjaardag! Je verhalen klinken goed man, enjoy! De verslagen hier zijn allemaal weer netjes ingeleverd en ik zal je op de hoogte houden betreffende de mastervoorlichting a.s. maandag.

    Spreek je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Koeweit, Koeweit

Luke

Actief sinds 14 April 2009
Verslag gelezen: 1435
Totaal aantal bezoekers 30079

Voorgaande reizen:

21 April 2009 - 18 Augustus 2009

Stage en bacheloropdracht in Koeweit

Landen bezocht: